pondelok 8. júna 2015

Domáca "lučina"

Mnohé výrobu domácej lučiny určite poznáte ... možno si ju pravidelne robíte  ... veď domáca je najlepšia ...  :)))  Ale pre ďalších je tento  recept možno novinka ...  a práve pre nich je môj návod ...
Pripravte si doma lahodný, ľahko roztierateľný syr ktorý si ochutíte podľa seba ...


Budeme potrebovať :

2 veľké, 500 ml jogurty
250 ml smotany na šľahanie
soľ
bylinky na dochutenie

Zmiešajte jogurt so smotanou a soľou ...  (často sa stane, že smotanu doma nemám, potom dávam vykvápať samotný jogurt)
Na hlbšiu misku položím sitko, vysteliem ho vreckovkou a nalejem pripravenú masu. Dám do chladničky na 24 hodín.
Na druhý deň máme v miske srvátku a krásnu, hustú lučinu v sitku.
Vyklopíme do misky a môžeme ju ľubovoľne dochutiť ...  Výborná je s nasekaným medvedím cesnakom ...

... a natierať na chlebík ...   prajem dobrú chuť a pekný deň ...  :)
Laura  


6 komentárov:

  1. Lauri, tak toto by ma nikdy nenapadlo! A ty napíšeš, že to zrejme poznáme :-)))
    Či len ja som taká nanič "kuchtička"?
    Keď v auguste príde vnuk, určite to vyskúšame, idem si to hneď zapísať, aby som na to nezabudla :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dani ... určite nie si nanič kuchtička ... :))) veď celý život sa učíme ... a objavujeme nové veci ... a to je dobre, nestagnujeme !!! :)))
      Táto lučina je výborná aj so sušenými rajčinami, bazalkou ... je výborný základ pre rôzne pomazánky ...
      maj sa dobre Danka ... :) L.

      Odstrániť
  2. Mňam, už dlouho ji chci vyzkoušet, tak myslím, že teď už na to vážně dojde :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Lauri, ešte som to neskúšala ani ja. Ale videla som už na všelijakých stránkach, že to ľudia často robievajú. Tak spravím podľa tvojho receptu. Aj s bylinkami. Ahoj. D. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka ... ja som tiež kedysi takto objavila tento recept ... vyskúšala a zachutil ... Priznám sa, že ja ho často robím bez šľahačky ... ale postup a originalitu som chcela dodržať ...
      Dani, maj sa pekne ... L.

      Odstrániť