pondelok 20. apríla 2015

Jahody v apríli ...

Držím sa jednej zásady ...  konzumovať ovocie iba vtedy, keď je jeho sezóna  ... teda, keď dozrieva u nás na Slovensku  a je to dozrievanie prirodzené.  To znamená, že cez zimu vitamíny dopĺňam citrusovým ovocím všetkého druhu a dobre uskladnenými jablkami z našej záhrady.


A v lete a na jeseň si doprajeme ovocie postupne, ako dozrieva ... 
No ale sú tu veľké lákladlá v podobe supermarketov, ktoré dokážu ponúknuť akékoľvek ovocie v akúkoľvej ročnú dobu.  Úspešne týmto ponukám odolávam vzhľadom a cenu takéhoto ovocia a poviem si, že sa bez neho obídem ...  Až na minulý štvrtok ...  V jednom reťazci mali krásne jahody zo Španielska za prijateľnú cenu, myslím si, "veď  v Španielsku už musia dozrievať pod prírodným slnkom" ... No skrátka, kúpila som ich.  Taaaak som sa tešila ako ich umyjem, poukladám na misku, pekne naaranžujem a budem uzobkávať pri dobrej knihe ...  

Všetko fungovalo pokiaľ som nenačala prvú jahôdku ...  bola pekne vyfarbená, červená,  čakala som, že šťava z nej mi potečie po brade ...   Ale tá chuť .... veľmi ma sklamala ...  Jahôdky boli dosť tvrdé, bez šťavy a akejkoľvek chuti ...    Že - by som bola veľmi náročná ?  ...  to nieeee ...  moje chuťové poháriky ale čakali čosi iné ...  :))))   A aby toho nebolo málo ...  kúsky z dolnej polovice balenia sa o seba otláčali ... neboli nahnité, ale každá jedna mala plesnivú pachuť a išli rovno do koša ...   nemilosrdne ....

Poučila som sa,  a už viem, že sa budem držať svojho starého pravidla o konzumovaní ovocia a nedám sa už nalákať žiadnym mimosezónnym dovozom a výhodnou akciou.
So zeleninou je to iné ...  kľudne si kúpim cuketu či uhorku v januári ....  mimosezónnosť mi v tomto prípade vôbec nevadí .....  :)
Zaujímalo by ma, aké skúsenosti, či zvyklosti  máte vy, milé blogerky ... 

14 komentárov:

  1. Laura, mám podobné skúsenosti, no niekedy natrafím aj na celkom chutné ovocie. V zime väčšinou konzumujem ľadový šalát, je skvelý a mne najviac vyhovuje.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Emili ... niekedy aj ja ... tento rok si dosť časro kupujem hrušky ... tie sú výborné ... :)
      pekný deň prajem ...
      L.

      Odstrániť
  2. U nás skončily v koši.Nedá se to jíst.Marie

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No vidím, že máme rovnakú skúsenosť ... :(
      Marie ... pozdravujem a ďakujem za komentár ... :)
      L.

      Odstrániť
  3. Hello
    Thank you for visiting my blog and following me. I am following you too.
    I agree - fruit is best in season!
    Your photographs are beautiful.
    Happy Monday Laura x

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hello
      I welcome you to my blog, thank you for your visit and nice comments ... I am glad that I could see your work ... are very nice and certainly inspire them ... You know that we have the same health problems? :)))
      Greetings and have a nice day ... L.

      Odstrániť
  4. Tiež som sa nechala zlákať a skončili podobne ako u teba, v koši. Nedali sa proste jesť. Musíme si počkať ešte asi mesiac a to je už čoskoro :) Pekný deň prajem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka ... v záhrade mi už kvitnú, dúfam, že nedopadnú ako po minulé roky ... kvitli, nasadili mnoho plodov a keď začali dozrievať, počasie sa zopsulo, jahody z tých dažďov pohnili ... Prajem aj tebe pekný deň ... :) L.

      Odstrániť
  5. Úplne súhlasím! Naše deti v škole (to by bolo, keby to čítali maturanti, vraj deti ) doniesli celú debničku nádherných jahôd z HM.
    Oči som na nich išla nechať, dostalo sa aj na mňa a ja som sa s ňou najskôr tešila a po hodine som zahryzla - och, to sklamanie, veď sú len na pozeranie a nie na jedenie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dani ... tak ma napadlo ... mnohé dnešné deti, hlavne tie činžiakové ... ani nevedia, ako chutía ozajstné jahody vypestované v záhrade, na slnku a bez hnojív ... :)
      pa ... pekný deň prajem ... L.

      Odstrániť
  6. Lauri, ja som odolala i keď vyzerajú v obchodoch fakt lákavo. Ja v zime uprednostňujem cibuľu, cesnak, kyslú kapustu... Rajčiny kúpené nemajú žiadnu chuť. Biela reďkovka, tá veľká guľatá, putovala do koša. Bolo v nej cítiť nejaký postrek, alebo čo to bolo. Určite lepšie urobím, keď si v záhradke odtrhnem medvedí cesnak, alebo pažítku na chlieb, ako umelohmotnú rajčinu z obchodu. Maj sa krásne. Dana :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka ... tiež som dlho úspešne odolávala ... no povedala som si, že skúsim keď sú také pekné ... a z južných krajov ... :) bolo to prvý a posledný krát ... už ma nedostanúúúú :)))))
      prajem pekný zajtrajší deň ... pa pa :) L.

      Odstrániť
  7. Krásne jahodové fotky, pastva pre oči... kým ich človek neochutná. Môj muž neodolal viackrát a tak priniesol zakaždým viac balení.
    Boli pekné, fakt. Teda chuť divná, ale my sme ich zjedli - pocukrované :-( No, viem, cukor :-( len dúfam, že v nich nebolo ešte čosi horšie.
    Ale aj paradajky sme kúpili také, že pekné, no žiadna chuť... Asi s tým nič neurobíme, takže ako hovoríš ty, zaobísť sa bez toho a chute nechať až k sezóne.
    Dobrú noc :-) a príjemné zajtrajšie ráno Ti želám
    nigina

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá nigina ... vidím, že takúto skúsenosť nemám sama ... tieto pekné jahôdky ma len utvrdili v tom, že naozaj nepotrebujem čerstvé letné ovocie v zime, či na jar ... Môžu na mňa plastové vaničky naplnené krásnym ovocím lákať koľko chcú ... :) Určite dám prednosť radšej trhovníkom a vlastnej záhrade ...
      Tebe tiež prajem pokojnú noc a krásny zajtrajší dník ... paa :)
      L.

      Odstrániť