pondelok 9. októbra 2017

Októbrové jahody

Vlani som dostala od kamarátky niekoľko sadeníc stále rodiacich jahôd ... Som nimi nadšená ...  Okrem hlavnej úrody v júni po kratšej prestávke kvitnú a prinášajú plody v druhej polovici leta a na jeseň až do príchodu mrazov.

Plody druhej úrody však dozrievajú postupne a keďže na jeseň býva chladnejšie počasie, aj čas potrebný na docielenie zberovej zrelosti je dlhší. Preto  plody väčšinou konzumjem v čerstvom stave.  Sú neskutočne sladké .... Tieto som si dnes odtrhla a nakrájala do ovsenej kaše ...
Chutia aj slimákom, tak sa predbiehame ... kto skôr príde, skôr zje .....  :)))
Na domáce spracovanie, na džemy a kompóty sú vhodnejšie raz rodiace kultivary.  Dávajú početnejšiu úrodu.  Preto sa odporúča kombinovať oba druhy jahôd v pomere  2 (raz rodiace ) : 1 (stále rodiace)
Počas leta niektoré korene popúšťali poplazy, tak som si namnožila nové rastlinky ...

Prajem vám príjemný týždeň ... vraj sa babie leto ku nám vracia ...  jahôdky môžu dozrievať ...
Vaša Laura ♥

3 komentáre:

  1. Lauro, já mám ještě maliny :-) Taky sbírám. Měj se krásně. Ale kde je to babí léto?! U nás je zima a prší.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. U nas tiez leje ako z krhly hi hi .... Ale v telke hlasili oteplenie a slnecno ... uz cez vikend ... Aj u vas na Prime pani meteorologicka predpovedala navrat babieho leta ... Takze maliny by mali stale dozrievat ... 😊😆😊 maj sa dobre, L.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Aj moja susedka ich má a vidím, ako každý deň, len čo aspoň na chvíľu ustane dážď, pracuje v záhrade, a ide k jahôdkam a pár ich každý deň odtrhne. Sú to určite osviežením záhrady :-)

    OdpovedaťOdstrániť