streda 23. augusta 2017

Keď sa zima opýta ...

Je horúce leto a ani neviem prečo, spomenula som si na zelený háčkovaný vlniak, ktorý mu kedysi urobila moja mamka, aby ma ochránil pred zimou  na chate pri ohni ...  Poznáte to ... spredu hreje ohník a od chrbta vanie chlad. Bol z čistej vlny a pustili sa mi do neho mole ... Dávno som ho vyhodila ...

Viete, čo je vlniak ? 
Je to druh vrchného odevu žien. vlnená textília strojovo tkaná alebo pletená, na okrajoch so strapcami, obvykle tmavých farieb. V minulosti chránil dedinské ženy pred zimou a nahrádzal kabát, či kožuch.
Dnes som si taký vlniak,  alebo veľkú háčkovanú šatku dokončila ... Robila som ju z hrubej vlny veľkým háčikom, takže je mäkučká a nadýchaná. Aj napriek vzdušnému vzoru je hrejivá.
Už sa teším, ako sa do nej zakrútim a sadnem so šálkou horúceho čaju k dobrej knihe.  :)

Zatiaľ je ale príjemné teplo a v záhrade mi rozkvitajú georgíny.


Majte pekné dni ...  :)

Vaša Laura ♥

9 komentárov:

  1. Jeden vlniak mám po svokre. Je čierny a fakt teplučký. Ale keď si pomyslím, že v zime ho ženy nosili namiesto kabáta, to veru nebolo nič moc. Tvoj vlniačik, moderne šatka, je veselý a určite sa ti v ňom bude dobre sedieť pri ohníčku.
    Paaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Šatka je nádherná, krásne farby a verím, že aj pekne zahreje, tak nech dobre slúži :-)
    Pekné dni, pá
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Lauro, krásný vlňák. Budu si muset taky něco takového vyrobit, večery už začínají být chladné. Jsi velmi pracovitá, ty se nemusíš bát, až se zima zeptá :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Lauri, nádhera - moc se mi líbí ty barvy. Budeš za tu největší parádnici široko daleko :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Lauro, kdysi jsem tento šátek háčkovala, ale bez třásní ... byla olympiáda a já se tím bavila při sledování TV.
    Měj se hezky. Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ďakujem za vaše slovká ... veľmi si ich vážim ... :) L.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Krásná barevná kombinace, ten bude hřát :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Krásný vlňák! Hned bych si v něm sedla ke krbu.
    Syn chodí do folklorního souboru a vlňáčky mají holky na zimní vystoupení (ale pod něj zimní bundu) :o)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Nadherne farby...si sikulka :) A vies, ze ja mam prave taky zeleny? Ten som hackovala pred 1- 2 rokmi...ale asi sa este pustim do niecoho podobneho ako si urobila, velmi sa mi paci :)

    OdpovedaťOdstrániť