piatok 22. júla 2016

Plnená paprika

Výborné letné jedlo ...  teda, aspoň ja ho varím iba v lete ...  z čerstvej, šťavnatej papriky, po ktorej rozvonia celá kuchyňa ...  


Budeme potrebovať:

500 g  mletého bravčového mäsa
1 šálka ryže  (200g)
1 vajce
3 strúčky cesnaku
soľ, mleté čierne korenie a majorán podľa chuti
na omáčku:
olej
3 pl hladkej múky
1,5 litra vody
400 g  rajčinový pretlak
2 bobkové listy
1 cibuľu
vetvička rozmarínu
soľ
cukor, prípadne ocot na dochutenie
čerstvá paprika na plnenie

Najskôr si udusíme ryžu ... tak ako ste zvyknutí ... a necháme ju vychladnúť ...  Do misky dáme mleté mäso, pridáme udusenú ryžu,  vajíčko, soľ, koreniny a dobre premiešame ...

 naplníme touto zmesou  papriky a z toho, čo nám ostane vytvarujeme guľky ...
Na oleji opražíme hladkú múku a keď začne voňať, zalejeme ju vodou ...  Dáme pozor, aby sa nám nevytvorili hrudky ... Necháme rozvariť a vlejeme rajčinový pretlak ... 
Vložíme celú cibuľu, bobkový list, osolíme, okoreníme a chvíľu povaríme ...  Do vriacej omáčky pridáme naplnené papriky a gule ...  Nemiešame, aby sa gule nerozišli ... Varíme na  slabom ohni asi 30 minút.  Dochutíme cukrom a octom.  
a máme hotovo
Podávame s parenou knedľou, alebo varenými zemiakmi ...

Prajem vám dobrú chuť ...
Vaša Laura  ♥

6 komentárov:

  1. Áno, Lauri, aj u nás je to letné jedlo! Mám rada tú vôňu, muž si veľmi pochutná s knedľou, ale ja mám radšej zemiaky. No čo, urobím oboje :-) Keď boli doma deti, varili sme vo veľkom hrnci a nemohli si vyberať medzi knedľou a zemiakmi, čo som urobila, to bolo a teraz pre dvoch robím oboje :-)
    Dobrú chuť!
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Výborná klasika, bez ktorej leto nemôže byť :) Robila som ju práve minulý týždeň. Inak, my ju odjakživa jeme bez prílohy ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. MŃam, Lauri, milujem plnenú papriku, jneď by som si dala. Minulý týždeň sme ju mali u našej babky... aj my ju jeme bez prílohy.
    Pekné leto,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Lauro, úúúúžasné jídlo... to milujem !! My k tomu rádi brambory nebo rýži.
    Měj se krásně. Pa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dievčatá, ďakujem vám za milé komentáre ... :) Vidím, že plnená paprika je klasika hádam v každej rodine ... a v každej rodine máte na jej prípravu určite dáke vychytávky ... :) Naša mamka ju vždy navarila plný hrniec a jedli sme ju tiež bez prílohy ... ako hustú polievku ... Tak som bola zvyknutá variť aj ja ... Ale keď som sa vydala a šla "za nevestu" musela som moje varenie prispôsobiť manželovi ... no, musela ... chcela ... :))) Takže teraz nakladám plnenú papriku do hlbokých tanierov a k tomu si zakusujeme knedľu z ruky ... A má to aj svoju výhodu ... narozmáča sa v omáčke ... :)
    Prajem vám všetkým pekný, slnečný letný víkend ... pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Pročítám Váš blog a narazila jsem na tento recept. U nás se papriky pečou v troubě a nedává se rýžš a rajská se dělá zvlášť. Ale moje babička, samozřejmě Slovenka, je dělala asi taky takto. Vařila je v omáčce, která byla řidší než klasická česká rajská a jedli jsme to z hlubokých talířů lžičkou a k tomu zakusovali chleba. díky za připomenutí i za recept, určitě je udělám. Vzpomínáme na hodně slovenských jídel, co dělávala, bohužel recepty si vzala sebou tam nahoru.... tak ještě jednou díky, mějte se fajn. Petra

    OdpovedaťOdstrániť