nedeľa 28. februára 2016

Bravčové špikované stehno

Mala som krásny kus bravčového stehna ...  tzv. orech ... čo s ním ?   Rozhodla som sa, že ho prešpikujem a upečiem  ...  špikovala som koreňovou zeleninou a domácou údenou slaninou ...


Čo budeme potrebovať :

Bravčové stehno, orech  asi 1 kg
2  mrkvy
1 petržlen
domácu údenú slaninu
2 cibule
4 strúčky cesnaku
soľ. korenie čerstvo namleté
olej

Mäso umyjeme,  zeleninu a slaninu nakrájame na dlhšie pásiky ...  cibuľu na mesiačik, cesnak necháme celý.
Špikujeme tak, že najskôr nožom urobíme do mäsa dieru v smere vlákien ...
Do otvorov napcháme zeleninu, slaninu  ...  mäso osolíme, okoreníme.
 
Do pekáča dáme olej, necháme ho rozhorúčiť a mäso na ňom opekáme zo všetkých strán, aby sa zatiahlo. Vyberieme ho na tanier, vo výpeku orestujeme cibuľu, na kocky nakrájanú slaninu a zeleninu, čo nám ostala. Vložíme mäso späť, málinko podlejeme horúcou vodou a prikryté dáme piecť.
 Pečieme na 200 stupňov  2 - 2,5 hodiny do mäkka ...  poslednú pol hodinu odkryté.
Pred podávaním nakrájame na plátky.  Podávame s ryžou, alebo zemiakovou kašou a udusenou zeleninou.

Prajem všetkým dobrú chuť ...  :)
Vaša Laura ♥

6 komentárov:

  1. Lauri, ja mám orech veľmi rada pre jeho chutné mäsko a k tomu bez mastnoty. Toto je dobrý nápad, ešte som nič podobné nerobila, tak dík za to!
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka, nechaj sa inšpirovať ...len sa to musí dlhšie piecť, aby mäso zmäklo ... pa L.

      Odstrániť
  2. Lauro, špikovat slaninou je normální, ale nikdy mi nenapadlo tam dát taky zeleninu a jak hezky to vypadá ... dušenou zeleninu k masu mám ráda ... museli jste si pochutnat ...
    Měj se hezky. Pa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka, veru sme si pochutnali ... :) Nabudúce skúsim zeleninu v pekáči rozmixovať a urobiť omáčku na spôsob sviečkovej ... Maj sa fajn Jarka ... L.

      Odstrániť
  3. Parádna mňamka to musela byť... mäsko na reze vyzerá nádherne. Skúsim niekedy,láka ma to :). Ako si zabezpečovala, aby sa mäso nevysušilo? stále podlievala? Lauri, neviem na to prísť, čo je to zelené?
    Maj sa pekne :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To zelené ... asi myslíš na udusenú cibuľu ... dávam jej veľa, máme to radi ... a ešte cesnak ... :) Aby mäso nebolo suché, pečiem ho prikryté, kým nezmäkne ... Potom odkryjem a zvýšim teplotu, aby sa zapieklo ... a samozrejme podlievam a polievam ...
      Prajem pekný zvyšok dňa ... :)

      Odstrániť