pondelok 28. decembra 2015

Plnené oriešky

Patria medzi obľúbené vianočné koláčiky ...


budeme potrebovať :

550 g  polohrubej múky
200 g  práškového cukru
1 vajce
250 g  Hery
250 g  mletých orechov

plnka:
200 g  masla
6 PL  mletých orechov
150 g  práškového cukru
rum
200 g  práškového cukru na obalovanie

Z uvedených surovín vypracujeme cesto, podelíme ho na primerané kúsky a tie vtláčame do suchých, NEVYMASTENÝCH formičiek.
Naplnené formičky na plechu upečieme, ešte teplé klopnutím o dosku vyklopíme.
Medzitým urobíme krém.  Maslo vymiešame do peny s cukrom, pridáme orechy a rum (namiesto rumu môžeme použiť mlieko). Dobre vyšľaháme.
Oriešky pospájame krémom, obalíme v práškovom cukre a odložíme do chladu.

13 komentárov:

  1. Lauro, oříšky vypadají lákavě a budou určitě výborné... vidíš dřív jsme je také dělávali ...
    Děkuju moc za typ na vystřihovánky. Mám velkou radost! Už se těším na příští vánoce jak taky nazdobím okno - je to moc hezké.
    Pěkné dny ti přeju. jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka ... prajem ti veselého Silvestra a veľa zdravia v novom roku ... :)

      Odstrániť
  2. Oříšky patří mezi mé oblíbené cukroví také. Jen přidávám do těsta trošku kakaa. Máš je moc krásné,
    úplně lákají k ochutnání :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anna ... s kakaom vyskúšam zas na budúci rok ... a možno pol na pol ... Ďakujem za návštevu ... pa L.

      Odstrániť
  3. U nás sú tiež obľúbené, aj ja pridávam kakao.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Emili ... veru že z taniera miznú ako prvé ... :)))) kakao je dobrý tip ... Pa L.

      Odstrániť
  4. Lauri, oriešky sú ako pre Popolušku, nádherné. Mám rada presne takéto, orechová plnka aj cesto. Ale keďže mám doma chlapov, ktorí musia mať skoro všade kakao alebo čokoládu, tak ja musím do cesta pridať aj kakao a plnku urobiť tiež kakaovú...ale takéto ako si urobila ty tie sú najlepšie. Nech ti to teda aj v novom roku tak pečie ako doteraz, veselé prežitie posledných dní tohto roku a v zdraví skoč do toho Nového. Eva

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Evi ďakujem za pekné prianie ... :)
      Ja tiež pečiem len tie koláčiky, ktoré našim chutia ... aj u nás väčšinou čokoládové ... veľa druhov som úplne vyradila z vianočného repertoáru ... oriešky sú výnimkou ... :)
      pekný koniec roka ti prajem ... L.

      Odstrániť
  5. Oriešky jak maľované. Ešte som neskúšala. Musím najskôr kúpiť formičky. pá. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dani, vždy som na návštevách vyjedala práve oriešky ... pokým som si nezaobstarala vlastné formičky ... a kúp si hneď dve sady !!! ... :)
      pozdravujem pa L.

      Odstrániť
  6. Lauri, je to starodávny koláčik a dobre, že si ho pripomenula, lebo vždy bol a aj bude výborný!!!
    Robievala ich moja svokra, ja veru nie :-(((
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Staré recepty boli dobré, generáciami overené ... mám niekoľko starých kuchárskych kníh, ale nerobím podľa nich ... aj keď si hovorím, že začnem ... ja mám oriešky mám z netu ...
      Dani paa L.

      Odstrániť
  7. Lauri, letos poprvé jsem pekla oříšky, a to rovnou podle Tvého receptu. Povedly se mi. A taky Tvoje išelské. Krásné předvánoční dny. Pavla

    OdpovedaťOdstrániť