sobota 5. septembra 2015

Sušené paradajky

Keďže je sezóna dozrievania paradajok v plnom prúde a ja sušené zbožňujem, rozhodla som sa nasušiť pár pohárikov do zásoby doma ... Robila som to prvý krát a ich chuť ma veru nesklamala ...   Určite si postup ešte zopakujem niekoľko krát.  :)


Budeme potrebovať :

zrelé paradajky
soľ
cukor
bylinky
olej olivový alebo slnečnicový

Paradajky som umyla a nakrájala na mesiačiky ... každú na 6 alebo 8 častí ... podľa veľkosti.   Posolila som ich, trochu pocukrovala kryštálovým cukrom a posypala bylinkami.
Sušiť sa dajú priamo na slnku (trvá to 2-3 dni) alebo v rúre.   Tento spôsob som použila radšej ...  Teda nastavila som rúru na teplotu 100 stupňov celzia a sušila pri pootvorených dvierkach kým nezískali "gumenú konzistenciu".  Trvalo mi to asi 6 hodín ...
Takto usušené paradajky som dala do pohárov, pridala som strúčky cesnaku a rozmarín a zaliala slnečnicovým olejom,  Po ochutnávke uložila do chladničky.
Sú veľmi dobré, už teraz sa teším na ďalšie zrelé plody a sušenie ...  :))))
Použiť ich možno do cestovín, na pizzu, alebo len tak s chlebíkom či bagetou.  Olej potom využijete pri príprave šalátov, polievok, na zápražky ...
Tak čo ... urobíte si ich aj vy ?
Vaša Laura ♥


5 komentárov:

  1. Musím se přiznat, že jsem ještě sušené rajčaty nikdy neochutnala???Krásnou sobotu přeji Ila

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Doteraz som si ich sem - tam kúpila v kauflande ... tie mi veľmi chutili ... tak som sa tešila na sezónu, že si ich nasuším sama ... :)
      Ilka, maj sa dobre, ahoj ... L.

      Odstrániť
  2. Ja som sušené paradajky mala len zo trikrát a vaľmi mi chutili. Zdá sa mi, že ich chuť je ešte lepšia, ako čerstvých.
    Myslíš si, žeaj z kupovaných to bude dobré? Lebo tie asi nemajú takú skvelú chuť, ako domáce. Ale začínajú byť tropické letá aj na Orave, tak sa dám na ich pestovanie :-)))
    Lauri urobila si krásne fotočky, hneď by som si otvorila jednu fľaštičku!
    Páá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka ... ty si to vystihla ... oni sú naozaj lepšie ako surové či čerstvé ... :)))) Sušenie zvýrazní ich chuť, voda sa odparí, ale chuť zostáva ... Ja si myslím, že by to šlo aj z kupovaných ... hlavne teraz v lete ... posoliť a nezabudnúť trochu pricukriť. Budú lepšie ... hlavne teraz v lete ... :)
      Sani ... pozdravujem na Oravu ... :))) pa L.

      Odstrániť
  3. Lauri, ja nemám tohoto roku rajčiny. Len na jedenie. Ale keby som mala rúru, kde by som mohla sušiť aspoň 2 plechy naraz, tak by som to vyskúšala z kupovaných. Ale nemám. Lebo z jedného plechu sa mi zdá, že je toho málo. Už keď sa to suší 6 hod., tak aspoň 2 plechy. No, uvidím. :) Pá. D. :)

    OdpovedaťOdstrániť