piatok 24. apríla 2015

Losos na masle s kôprovým pestom

Tento recept som objavila v časopise Apetit, ktorý odoberám už niekoľko rokov ... Teším sa na každé nové číslo, aj keď ich mám doma už hodnú hromádku ...  Ale späť k lososovi ...  Moja príprava na masle necháva vyniknúť jemnú rybiu chuť, ktorú výborne doplňuje výraznejšie kôprové pesto ...  Je veľmi dobré a určite bude chutiť aj tým, čo kôprovú omáčku nezoberú do úst.  :)))
Príprava obeda nebude trvať dlhšie ako 30 minút aj s varením prílohy ...


Budeme potrebovať pre 2 osoby :

350 g  filet z lososa
100 g masla
soľ, korenie
varené zemiaky ako prílohu
citrón

na pesto:
1 hrnček  petržlenovej vňate  (v mojom prípade z mrazničky)
1/2 hrnčeka kôpru  (tiež mrazený ... ale teším sa na čerstvý ... )
1/2 hrnčeka olúpaných a opražených mandlí
3 PL olivového oleja
1/2 lyžičky strúhanej kôry z citróna
2 PL  citrónovej šťavy

Najskôr si pripravíme pesto zmixovaním všetkých surovín. Odložíme si ho bokom ...
Rybu osolíme, okoreníme  a na masle, na strednom plameni opekáme z každej strany tak 3 -4 minúty.
Opečeného lososa podávame so zemiakmi a pestom. Môžeme pokvapkať citrónovou šťavou a poliať výpekom.  Ja som ešte pripravila šalát z rukoly, rajčín a cibuľky.

7 komentárov:

  1. Lauri, prečo, keď vidím tvoje foto, som hneď hladná?
    Skvele varíš a fotíš a moje chuťové poháriky sú hneď vyprovokované :-)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka ... tak to som rada, lebo som kdesi čítala, že publikovaný recept je vtedy dobrý, keď si ho čitateľ má chuť urobiť ... alebo zjesť ... to je už jedno ... :))))) Každopádne ďakujem za tvoj komentár ... :) pa pa ... peknú sobotu prajem ... L.

      Odstrániť
  2. Ja som na tom podobne ako Danka. Okamžite začínam "slintať". :):):) Nemôžem už tvoje príspevky pozerať večer, lebo večer sa už nemá jesť a ja chytám príšerné hlady, keď pozerám na tvoju stránku, Lauri. :) Inak, robila som tvoje citrónové kocky a boli skvelé.
    Kôprové pesto som ešte nerobila a pritom v lete neviem čo s kôprom. Sa mi to tam v záhradke samé vysieva. A mrazíš ho ako, ten kôpor? V kelímkoch?
    Krásny víkend. Dana :):)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dani ... som rada, že sa ti zákusok vydaril a chutil vám ... nič ma nevie viac potešiť, ako kladná odozva na môj recept. :)))
      Kôpru mám aj ja dosť ... tiež ho máme ako burinu ... je všade ... :)))) Keď je ešte mladý, nakrájam ho na drobno ... a dám do mikroténového sáčku ... snazím sa vytlačiť vzduch, uzavriem a šup s ním do mrazáku ... Ostane sypký a dobre sa z neho odoberá počas zimy ... Danka, prajem aj tebe pekný výkend ... :)

      Odstrániť
  3. Aj mne sa zbiehajú slinky, ako obidvom dámam diskutujúcich predo mnou. Láka ma urobiť taký výborný a nenáročný recept. Kôpor mám tiež mrazený a chutí nám všetkým. Najviac z neho robím omáčku. Semená sa dajú použiť na čaj, je veľmi dobrý na žalúdok, mám to vyskúšané. Prajem krásny víkend.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Naozaj, varíš svelo, každý tvoj recept je zaujímavý, chutný, inšpirujúci!!!!

    OdpovedaťOdstrániť