piatok 14. novembra 2014

Marocký mrkvový šalát s pohánkou

Inšpirovalo ma najnovšie vydanie časopisu Apetit, kde som tento skvelý a voňavý recept našla.  Môžete ho urobiť ako ľahú a zdravú večeru, možno i obed ...  A keďže všetky ingrediencie sú dostupné, koreniny mám doma, nič mi nebránilo vo varení ...


Budeme potrebovať :

400 g  mrkvy očistenej a nakrájanej na hranolky
100 g  pohánky   (ktorú si najskôr uvaríme takto)
2 PL  olivového oleja
1 stredná cibuľa
3 strúčky cesnaku
1 - 2  chili papričky nasekané na drobno
1 KL zázvoru na jemno nastrúhaného
1/2 KL mletého koriandru (ja som v mažiari rozdrvila celé guličky)
3/4 KL mletej škorice
1/2 KL sladkej červenej papriky
1/2 KL mletej razce
morská soľ
pažitka, či jarná cibuľka na posypanie
grécky jogurt na podávanie

Najskôr v slanej vode varíme mrkvu asi 10 minút tak, aby bola príjemná na skus, ale stále chrumkavá.  Potom ju zlejeme a necháme odkvapkať.
Vo väčšej panvici rozohrejeme olej, orestujeme nadrobno nakrájanú cibuľu, keď začne zlatnúť pridáme na plátky nakrájaný cesnak a všetky koreniny. Krátko spolu opražíme.
Do tohoto voňavého základu pridáme mrkvu a dopredu uvarenú pohánku.  Osolíme, dobre premiešame a necháme vychladnúť.
Podávame posypané pažitkou, alebo nakrájanou jarnou cibuľkou a lyžicou dobrého gréckeho jogurtu.  (ten mne v chladničke chýbal)

Tu je tento šalát prezentovaný ako studený pokrm ... ja som si ho na druhý deň zohriala k obedu v mikrovlnke a chutil skvele ...  :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára