utorok 28. januára 2014

Živá miska

Áno, dobre čítaš ... misku plnú živej šošovice, plnú energie a vitamínov ... tá nám všetkým v tomto období  príde vhod ... určite je mnohým z vás táto téma dobre známa, berte teda tento článok ako inšpiráciu a pripomenutie. Odborníci na výživu označujú klíčky, čiže rastlinné výhonky ako najčerstvejšiu zeleninu, ktorú si môže človek vypestovať v podstate kedykoľvek a kdekoľvek ... nepotrebuješ k tomu žiadnu záhradu, ani políčko, ba ani hlinu v kvetináči.



Budeme potrebovať:

1- 2 hrste šošovice

alebo iných semienok ... ako mungo fazuľky, ľanové, reďkovkové, slnečnicové semienka,  môžeme nakličovať obilniny ...

V prvom kroku si dáme do misky poriadnu hrsť šošovice, prepláchneme ju a zalejeme vodou. Takto zaliatu necháme šošovicu naboptnať 12 hodín.

Po 12 hodinách vodu zlejeme a misku so šošovicou zakryjeme nepriehľadným vrchnákom, alebo tanierikom ... to preto, aby klíčky ostali pekné biele ...

Šošovicu v miske premývame vodou 2x denne (ráno a večer). Premyjeme, zakryjeme a čakáme ... Na 2. - 3. deň sa šošovica začína prebúdzať :

Šošovica na ďalší deň :

Na 4. - 5. deň je živý zázrak vhodný na jedenie ... tedaaa, kto nevydrží, môže začať s pojedaním aj skôr ... :)))))

Použitie krehkej pochúťky: zásadne surové do jogurtov, na maslový chlebík, do polievky namiesto vňaťky .... ja som ju schrúmkala pri televízií namiesto orieškov ... a ponúkol sa aj zarytý mäsožravec ... Papkajte aj so šošovicou ... nielen klíčky ...

6 komentárov:

  1. Jéj... fajn... krásne... tiež si robievam a občas mi fakt tých 5 dní nevydrží....

    OdpovedaťOdstrániť
  2. marianna ... ďakujem za návštevu ... :)
    veru, tiež to tak praktizujem ... ale radšej konzumovať postupne, ako potom mať naraz veľa klíčkov, ktoré prerastajú ... nie ? :)))))))))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Nikdy som sa k tomu nedopracovala, lebo na mňa je už čítanie toho postupu veľa :-) Ale tvojím príspevkom si mi pripomenula, že som dnes zase neurobila to, na čo sa už chystám niekoľko dní. Tiež sa to týka zdravej stravy. Pochválim sa ti, ako som dnes bola na listy medvedieho cesnaku. Nazbierala som si ich, nie veľ, lebo ešte len začína vykúkať zo zeme, zabalila som si lístky do hygienickej vreckovky a dala do vrecka bundy. Ako som prichádzala k domu, siahnem do vrecka a vrecko prázdne :-( Zajtra musím ísť znova. Horšie je, že som rovnako tak z vrecka tej istej bundy stratila aj drahé dioptrické okuliare.... Nepoučiteľná. Vrecká majú totiž zips.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danielka ... u vás už raší medvedí cesnak ? Ja ho mám na záhrade ešte pod snehom ... Vlani som si priniesla zopár rastliniek z lesa, zasadila doma a starala sa oň celé leto ... teším sa, cesnak budem mať po ruke ... hádam sa mu bude dariť ...
      Keď spomínaš tie okuliare vo vreckách ... Do obchodu bez okuliarov nejdem ... a keďže sú na čítanie, po ceste ich mám vo vrecku. Pri návrate domov, skočila na mňa tá naša pojašená sučka, bosorka mi zlomila tie okuliare na polovice ... tiež neboli lacné ... no, ale poučím sa ? ... budem musieť ... a sučku začať vychovávať ... :)

      Odstrániť
    2. Ja som si ich narýchlo strčila do vrecka na zastávke autobusu, kde som ich potrebovala na prečítanie cestovného poriadku. Prišiel mi spoj, nestačila som ich odložiť do kabelky a viac som ich nevidela. Aj som niekoľkokrát telefonovala na dopravný podnik, či ich niekto neodovzdal, ale veru nie :-( Vieš, ako som to vyriešila teraz? Na nosenie do obchodov a na čítanie cestovných poriadkov som si kúpila lacné okuliare v Lidli. Dovtedy som každého od nosenia takých okuliarov odhovárala a nakoniec som si ja sama také kúpila :-( Už nebudem riskovať stratu tých drahých.

      Odstrániť
    3. P. S.
      Dúfam, že dnes si tú žeruchu už konečne zasejem.

      Odstrániť